Turkiet 2013

Publicerat   2013-07-25 21:44:00,  Foto - Resa På Resande Fot
Här kommer en liten instickare!

Jag hade tänkt skriva hur mycket som helst, men inser nu att jag inte har energin för det.
Får bli en sammarfattning.

Hotellägaren Josef var jätte glad när han såg att mamma var tillbaka, hon var ju där i maj. Han var dock inte beredd på vår ankomst och vi hamnade första natten i vad som kändes som en holk med "jätte fin" utsikt. Dagen efter fick vi ett mycket bättre rum med två balkonger och varsitt täcke, haha.
Första natten vaknade jag och mamma av blåljus, skrik och högt bankande, och en röst som säger "Are you okey?". Vet inte vad som hade hänt men det lät som grannen misshandlade sin fru.
Adam, Josefs bror, nere vid stranden blev också jätte glad när han såg mamma. Vi spenderade två dagar vid havet och mamma tror att Adam flirtade med mig. Sen drog vi oss upp till den lilla poolen vid hotellet istället då jag bara orkade bada en gång i havet och kände mig lite obekväm bland alla silikontuttar.
Varje morgon kom Josef ut vid poolen och ropade "Goodmorning!" till oss få som låg där.
Jag och mamma fick nästan skäll pga att vi inte orkade äta upp maten på kvällarna. Josef som är gift med en svensk kvinna hade lagt grädde i nästan all mat så det var väldigt mäktigt!
Alla dagar var väldigt varma, regnade bara sista dagen i typ 5 minuter så ena handduken flög iväg.
Alla trodde att jag hade gjort en stor operation i ryggen då jag gick som jag gör och pga att jag hade en rollator.
På poolpartyt hade nog Josef sagt till både magdansören och Superman på sparkcykel att dom inte skulle dra upp mig och mamma på lekar. Dom gick nämnligen så fint förbi oss varje gång och bara log mot oss medans dom drog upp folk runt omkring oss.
När vi var på Basaren gick vi nästan vilse, hur man nu kan göra det. Men vi gick bara runt och runt och den enda saken jag kände igen var den lilla krokodilen som vi gick förbi si sådär 20 gånger. När vi var inne i en liten butik och kollade på klockor frågade säljaren om jag ville ha hjälp med något och jag svarar "No, thank you. I´m just watching..on the watches". Senare när vi hade gått förbi samma säljare flera gånger frågar han om vi behöver hjälp och jag säger "No, thank you. We are just walking around. And around and around..", för det var ju just det vi gjorde, även om min snurriga hjärna fick ihop meningarna fel. Sen gick vi till en restaurang och åt smaklös pizza. Förbi sprang det små höns som jag var tvungen att fota. När jag hittat hönsen hittade jag även små kycklingar, trodde jag. När jag visade mamma bilderna senare på hotellet sa hon "Men det där är ju ingen kyckling, det är ju en anka!" och jesus vad vi skrattade! Den fula ankungen..
När mamma och pappa var där i maj blev dom kompisar med två katter som bodde på hotellet var av dom döpte den ena till Enöga då han bara hade ett öga. Jag försökte hitta dom och redan första kvällen kom det fram en svart vit katt som mamma sa att Enögas fru var. Den var så kelen och såg så snopen ut så jag döpte den till Snopen. Några dagar senare när den snurrade mellan mig och mamma blev jag snopen och sa "men mamma, det kan inte vara Snopen. Den har ju stora kulor där bak!". Så då fick vi döpa den till Snoppen istället. Senare på kvällen såg jag Snoppen ute på gatan, han gosade med en bil och jag säger "Kolla mamma, vad han gosar med underredet". Då bröt vi ihop i skratt igen. Sen försökte jag ta en bild på Snoppen, men han fastnade inte riktigt :P.

Summa kardemumma, det var en jätte trevlig semester även om jag på onsdagen var helt utslagen i förkyldning.
Hotellet kändes väldigt intimt om man kan säga så. Josef skickade med oss en present till pappa när vi skulle åka hem, en öl. Alla var väldigt hjälpsamma, både på flygplatserna, hotellet och på stan.
Oj, blev visst inte en liten sammanfattning.